وبسایت خبری تحلیلی ملک رادار

مطالب مشابه

2 Comments

  1. ehsan

    با سلام و ممنون از زحماتتون
    اینکه بگیم دلار از ۳۶۰۰ تومن حدود ۹۰۰ تومن اومده بالا و برخی نقاط شهر تهران هم دقیقا ۳۰ درصد قیمت اومده بالا و دقیقا خودش رو با نرخ ارز تنظیم کرده به نظر حرف دقیق و کارشناسی نیست.
    یکی از اثرات شوکهای ارزی در اقتصادی مثل ایران رشد تورم عمومی در پاسخ به عدم کارایی بخش حقیقی اقتصاد در زمینه رشد متناسب با رشد حجم پول هست که نمود عینیش در تورم عمومی جامعه نشون داده میشه. در کشور ما و در زمان شوک ارزی خواه از ناحیه جبران کسری بودجه دولت و خواه از طریق وفور درآمدهای نفتی بدلیلی که در بالا ذکر شد جهتگیری ذهن کارگزار اقتصادی یا یک انسان معمولی که هدفش کسب سود یا حفظ دارایی هست، رشد تورم انتظاری برای دوره آتی هستش و این تورم انتظاری هست که بر تصمیم به خرید دارایی، سهام، طلا و … برای حفظ ارزش پول و دارایی فرد اثر میذاره. پس این تورم انتظاری هست که روی نرخ تاثیر میذاره و نه رشد یکباره نرخ ارز.
    یک نکته دیگه هم که وجود داره اینه که به نظر بنده وضعیت اقتصادی جامعه ایران، توان پذیری خرید مسکن توسط خانوار، رشد املاک و مستغلات خالی از سکنه، رشد تفاضای مصرفی مسکن و از همه مهمتر جنس کالایی مثل مسکن، تاثیرپذیری آنی رو از رشد نرخ دلار برنمیتابه. بیشتر به نظر میرسه بخشی از تقاضای سفته بازی بخش مسکن هم در رشد یکباره نرخ مسکن در برخی نقاط شهر تهران بی تاثیر نبوده.

    پاسخ
    1. ولگرد مسکن

      حق با شماست آقا احسان، مشخصه شما کارشناس اقتصادی هستین….تحلیلی دقیقی ارائه نشده در این مطلب…ولی مطلبی در پایان نوشته گفته بودن که من خوندم و تحلیل بهتر و دقیق تری بود به نظرم.
      نظر خود شما چیه؟ به نظرتون در سال ۹۷ بازار مسکن چجوری میشه؟
      این مطلب رو میگم:
      https://melkradar.com/blog/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86/

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این سایت متعلق به ملک رادار می باشد.


استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع بلامانع است.