وبسایت خبری تحلیلی ملک رادار

مطالب مشابه

7 Comments

  1. رضائی

    طبق تحلیل تکنیکال قبلی مندرج در شماره ۳ ذیل همین مطلب، افت قیمت دوره های پیشین مسکن حداکثر ۲۵ درصد بوده که با ۵۰ درصد این تحلیل و همچنین واقعیت بازار، مغایرت دارد !!!

    https://melkradar.com/blog/wp-content/uploads/2018/07/H1.jpg

    پاسخ
    1. صالح میرزامحمدی

      اطلاعات ذکر شده، از مجرای رسمی یعنی وزارت مسکن و شهرسازی اخذ و تحلیل شده است. میزان افت نیز متناسب با دوره پیش ذکر شده که درعالم واقعیت اینطور نیست. موجهای اصلاحی حتی تا ۷۸ درصد موج پیش را هم باتوجه به شرایط عرصه و تقاضا می‌توانند اصلاح نمایند. ما بسنده کرده ایم به اطلاعات فعلی.
      اما دو مورد در زمینه آمار های فروش مسکن همیشه مشکل زاست. اول اینکه وزارت مذکور تنها اطلاعات سال ۸۹ به بعد را دارد و شناسایی جهش ها، براساس همین اطلاعات می باشد. از سوی دیگر، برخی اطلاعات غلط وارد شده توسط مشاورین املاک در سامانه که من سعی کرده ام تا میتوانم اطلاعات خام گنگ و خارج از محدوده را حذف نمایم. از سوی دیگر، گزارشات بانک مرکزی و وزارت مذکور، در خصوص نحوه فروش اعم از قطعی یا غیرقطعی تفاوت هایی دارند.

      پاسخ
      1. صالح میرزامحمدی

        مطلب دیگری که دوست عزیز گفته است «واقعیت بازار» است . شخصا کسی را ندیده ام که آنچنان به بازاری تسلط داشته باشد و بتواند با دقت بالا آینده آن را پیش‌بینی کند.
        در شناسایی فرصت ها و یا تهدید ها ، همیشه دو مبحث فاندامنتال و تکنیکال کنار هم می ایند. دلایل ذکر شده در مقاله نیز به این اجزا اشاره دارد به این معنی که حال و روز بازار ملک اصلا از لحاظ تقاضا خوب نیست . دوره های پیش ، پول نفت ، پشتوانه رشد دوباره ملک بود ، ولی این دوره ای که در ان به سر می بریم ، این شاخصه کلیدی را از دست داده است . همین امر ممکن است ، رکود و ریزش را خارج از تصور همه کارشناسان تداوم بخشد.

        پاسخ
  2. رضائی

    ممنون از جوابتون. از اونجا که خودم خانه اولی هستم و هنوز حتی با وام هم موفق به خرید نشدم و متاسفانه ارزش پولم هم خیلی کم شد، امیدوارم ۵۰ درصد افت واقعا اتفاق بیفته و حتی بیشتر. هرچند که چنین افتی مسبوق به سابقه نبوده و یا لااقل من نشنیدم. امیوارم جنس جدیدی از تغییر روند رو از نظر مقدار شاهد باشیم. طوریکه همه مون شوکه بشیم. چرا که آقای بازار همیشه حاضره برگ جدیدی روو کنه.

    پاسخ
  3. علی

    در گفتگو با دو کارشناس املاک که دوست قدیمی من هستند پیشبینی انها تا آخر سال افت حدود ۵۰ درصدی است. ضمن اینکه برخی هم به شدت نگران نقد نشدن سرمایه گذاریهای خود در بخش مسکنند.

    پاسخ
  4. یعنی

    داداش من ۵۰ درصد افت یعنی مقدار رشد را تقسیم بر دو کنید آن مقدار افت می کند . نه اینکه قیمت بشود ۵۰ درصد قیمت قبلی .

    پاسخ
  5. محسن

    سلام این تحلیل رو اذر ماه ۹۸ دیدم و در واقع ملک فقط یک ماه کاهشی بود و فعلا افت زیادی نداشته و البته شایع است که شروع موج صعودی جدیدی داریم که با گران شدن بنزین بی ارتباط نیست و افزایش معاملات هم نشان از افزایش دارد

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این سایت متعلق به ملک رادار می باشد.


استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع بلامانع است.