وبسایت خبری تحلیلی ملک رادار

مطالب مشابه

7 Comments

  1. محمد حسین

    سلام
    تیتر مطلب در مورد ارتباط آلودگی هوا و مسکن بود اما تقریبا 70درصد محتوا درمورد ارتباط الودگی هوا و سلامت بود.
    اما درکل برای من اولین بار بود که مطلبی در ارتباط با آلودگی هوا و قیمت مسکن میخوندم.
    ممنون از شما

    پاسخ
    1. میثم مولوی

      سلام
      همانطور که به درستی اشاره فرمودید بخش عمده مقاله راجع به آلودگی هوا بود و در مورد تاثیر مستقیمی که بر قیمت مسکن دارد کمتر بحث شد. دلیل آن وجود شواهد قوی دال بر وجود آلودگی و لزوم توجه به آن و شواهد نوظهوری دال بر تاثیر گذاری آلودگی هوا بر قیمت مسکن است. در متن ذکر شد که در جوامع پیشرفته این تاثیر کاملا تعیین کننده است و به مرور در ایران نیز در حال نقش آفرینی است. مطمئنا روند رو به رشد آلودگی و نیز اهمیت روزافزون بحث سلامت در جامعه، بازار مسکن را ناچار به دخالت دادن متغیرهای جدیدی مانند آلودگی هوا در تعیین قیمت مسکن خواهد کرد.
      ممنون از توجه شما

      پاسخ
  2. لطیفی کارگر ساختمان سازی

    دلت خوشه نویسنده عزیز. انقد خونه گرونه واسه ما که کارگر هستیم که فقط بتونیم یه سقف داشته باشیم برامون کافیه. والا بخدا هر چی پس انداز میکنیم میگند خونه راکد شده اما بازم همون یکم که گرون میشه از پس انداز ما بالاتر میره ، حالا چجوری خونه بخریم با این شرایط حتی توی یه منطقه آلوده بخدا نمیدونم

    پاسخ
    1. میثم مولوی

      سلام
      دوست عزیز، اینکه قیمت های مسکن در ایران به نحوی است که اقشار زیادی در جامعه در کوتاه مدت امکان دسترسی به مسکن مناسب ندارند نکته درستی است، اما موضوع این مطلب را اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم این است که اگر شما یک مسکن در نواحی آلوده انتخاب کنید متحمل هزنه هایی از جمله هزینه های درمانی می شوید که این هزینه ها را هم باید هنگام انتخاب مسکن در نظر بگیرید و اگر امکان دارد مسکن با قیمت های تا حدی بالاتر را در مناطق با هوای سالم تر انتخاب کنید.تمامی آمارهایی که در متن آمد نشان از مخاطرات آلودگی هوا برای سلامتی است و خودتان مطلع هستید که هزینه های درمانی مبلغ قابل چشم پوشی نیست و گاها سلامتی از دست رفته نیز قابل بازیابی کامل نیست.
      ممنون از بذل توجهتان

      پاسخ
  3. سبحان خوش سیرت

    اگه این آمارها واقعیه ما داریم تو تهران چه کار می کنیم؟!!!!!

    پاسخ
  4. آرمین

    از مقاله خوبتون در مورد قیمت مسکن و آلودگی هوا ممنونم.به نظر من دیگه پول دادن به ملک در تهران با این تعداد روزهای آلوده ،واقعا بیهوده بوده و به نوعی تضمین مرگ تدریجی است .و آلودگی هر روز هم بیشتر و بیشتر میشود.حداقل مشتری هم نیست خونمون را بفروشیم و از این دود و آلودگی کشنده این شهر فرار کنیم.من از چهار سال پیش نتونستم خانه ام را بفروشم.هر مشتری هم که میاد ،میخاد مفت و مجانی بخره .خدا خودش به داد این بچه ها برسه که دارن سم تنفس میکن از ما که گذشته…

    پاسخ
  5. پارسا

    در ابتدا قابل ذکر است که اینجانب نه فروشنده و نه خریدارم فقط این مقاله را مطالعه کردم و با توجه به اطلاعات خود نظرم را در اینجا میاورم : شهرهایی چون ارومیه و تبریز و کرج که تا چند صباحى قبل جزو شهرهاى با هواى پاک محسوب میشدند در چند روز گذشته به علت الودگى هوا دچار مشکل بودند از طرفى شهرهاى جنوب غربى و جنوب شرقى نیز در تابستان اسیر ریز گردها و الودگى هوا هستند حال میرسیم به تهران در مورد مناطق که در مقاله امده منطقه ۴ و ۵ و ٢٢ در حال حاضر جزو مناطق الوده هستند و با توجه به اینکه دستگاه هاى کنترل کیفیت هوای تهران در منطقه ٢٢ در پارک رز قرار دارد که این خود جای سوال دارد که الودگى هواى یک منطقه را در وسط فضای سبز و پارک چرا و چطور جستحو میکنند ؟؟؟؟؟ و در مورد منطقه ۴ و ۵ اگر روزانه پیگیر باشید متوجه میشوید که از نظر الودگى به ذرات Pm2.5 که از ایتم مهم در الودگى هوا است دست کمى از مناطق دیگر ندارد ، از زاویه دیگر یعنى رها کردن شهر ها و رفتن به مناطق کم جمعیت براى رهایی از الودگى هوا به نبود امکانات اموزشى و بهداشتى و بیمارستانى در نقاط پرت ولى خوش اب ر هوا بر میخوریم ، در نتیجه یا باید با الودگى دست به گریبان باشیم یا در اثر زندگى در مکانهاى خلوت و دور در موارد اضطرارى در راه رسیدن به مراکز درمانى دچار مشکل شویم . حال لازم است خبر مربوط به الودگى شدید هواى پاریس را هم که دو روز قبل اعلام شد را در اینجا یاداور شوم با توجه به متن بالا خانه هاى پاریس هم حراج خواهند خورد !!!!

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این سایت متعلق به ملک رادار می باشد.


استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع بلامانع است.