خانه اولی و بافت فرسوده

توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به خانه اولی‌ها و بافت فرسوده

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گروه‌های اولویت دار این وزارتخانه در دولت دوازدهم بیان داشت: گروه‌های حاشیه نشینان، ساکنان بافت‌های فرسوده، خانه اولی‌ها و کم درآمد‌ها در بخش مسکن و در بخش حمل‌ونقل علاوه بر توجه به مسائل ناوگان حمل‌‌ونقل عمومی، انتقال بار و مسافر از جاده به روی ریل در اولیت‌ برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش ملک رادار و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نخستین جلسه دولت در جمع خبرنگاران با قدردانی از نمایندگان مجلس به دلیل دادن رای اعتماد به او اظهار کرد: نحوه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بسیار مناسب و با دقت انجام گرفت و مباحث طرح شده در کمیسیون‌ها کارشناسانه بود و باعث شد که تعامل بسیار خوبی ایجاد شود.

وی گفت: این نحوه رسیدگی به صلاحیت وزرا نه‌تنها به کار دولت و مجلس می‌آید بلکه باعث می‌شود که مردم به تصمیماتی که دولت و مجلس اتخاذ می‌کنند، اعتماد کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به بیان برخی اولویت‌های خود در دولت دوازدهم پرداخت و با تاکید بر اینکه کارهای مفصلی برای دولت دوازدهم داریم، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین اولویت پیش روی وزارت راه و شهرسازی توجه به برنامه ششم توسعه است.

وی اظهار کرد: در حوزه مسکن اصلی‌ترین مساله رسیدگی به چهار گروه اولویت‌دار است. نخستین گروه حاشیه‌نشینان با حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت و گروه دوم ساکنان بافت‌های فرسوده با حدوده هشت میلیون نفر جمعیت هستند. همچنین خانه اولی‌ها و گروه‌های کم‌درآمد از دیگر گروه‌های اولویت‌داری هستند که باید در بخش مسکن به وضعیت آنها سامان داده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید