دفاع آخوندی از برنامه‌های دولت دوازدهم

دفاع آخوندی از برنامه‌هایش در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

عباس آخوندی در جلسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تشکر از کمیسیون برنامه بودجه مجلس و با بیان اینکه چند برنامه محوری در نظر گرفته شده که باید برای آن اقدامات ملی انجام دهیم حمل‌ونقل و شهرسازی را به عنوان دو موضوع مهم در این برنامه یادآور شد، گفت: هر دو مقوله حمل‌ونقل و شهرسازی در کشور ما خودرو محور است و زمانی که نظام خودرو محور حاکم باشد، نتیجه‌اش تنزل کیفیت زندگی و دشواری در امکان جابه‌جایی و حرکت می‌شود.

به گزارش ملک رادار و به نقل از ایسنا، آخوندی در رابطه با برنامه‌هایش برای بخش مسکن گفت:«سه چهار مسأله در حوزه مسکن و شهرسازی وجود دارد که باید آن را حل کنیم، افزود: یکی از این مسائل حاشیه نشینی است که ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور داریم اما معتقدیم این مشکل را باید در خود آن منطقه حل کرد و این جمعیت امکان جابه جایی به نقطه دیگری را ندارد همچنان که معتقدیم مشکل بافت فرسوده را باید در خود همان منطقه حل کرد که در تبدیل این مناطق به ۲ هزار و ۷۰۰ محله آن را به صورت محله ای مدیریت می کنیم.»

بازسازی بافت فرسوده با اعطای تسهیلات ۸ درصدی

آخوندی با بیان اینکه معتقدیم برای بازسازی بافت فرسوده باید به مردم تسهیلاتی با سود ۸ درصد تعلق گیرد تا آن ها بتوانند این بازسازی را انجام بدهند و دولت نباید در این موضوع دخالت کند، در خصوص مسکن مهر تصریح کرد: باید از ابتدا تناقضی را حل می کردیم چراکه نباید برای مردم انتظار جدیدی ایجاد می کردیم.

آخوندی افزود: به همین منظور تعهد دادیم این پروژه نیمه تمام را که تعهد دولت بوده تکمیل کنیم و در این مدت ۹۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تحویل داده ایم و تقریبا همه آن ها به جز ۹۰ هزار واحد آن در پردیس، البرز و برخی شهرهای استان خوزستان به اتمام رسیده و کار ما برای ساخت مسکن مهر انجام شده است اما به دلیل عدم وجود زیرساخت هایی همچون مراکز آموزشی، مراکز درمانی و تأسیسات مورد نیاز باید بگویم تا سه یا چهار برنامه توسعه دیگر مشکلات زیرساختی مسکن مهر اموال شما نمایندگان خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید